El Most Festival arriba als Guiamets en la seva quarta edició al Priorat

27/11/2019

El Most Festival arriba als Guiamets en la seva quarta edició al Priorat

Els Guiamets acollirà el proper diumenge 1 de desembre a les 19h al Cafè de l’Ateneu una de les sessions que el Most, el Festival Internacional de Cinema del Vi i el Cava, ha programat al Priorat. En concret s’hi projectarà el documental Nous sommes qualques-uns (Florence Moëgling, Laurent Giacalone, 2018), un film dedicat a la filosofia de l’ajuda i la solidaritat mútua entre els viticultors d’una petita regió dels Pirineus Orientals, a la Catalunya Nord (vegeu-ne el trailer a https://www.youtube.com/watch?v=lJWu1rYsSSs&feature=emb_logo)

Els directors d’aquest documental van anar a la cerca de la gent de La Band Latour, una associació de viticultors del Pirineu oriental, que té la seva seu a Latour-de-France, a la vall de l’Aglí. La zona, molt afectada per la crisi del vi, porta ja més de quinze anys treballant vinyes velles d’orígens diversos, i produint-hi vins naturals i orgànics.

És la primera vegada que els Guiamets acull el Most, un festival  de cinema, amb la vinya i el vi com a protagonistes, que ja porta quatre edicions a la comarca i que és únic a nivell català i dels pocs que existeixen a nivell internacional. L’arribada del Most al nostre poble representa la voluntat dels organitzadors que el festival arreli a la comarca i ha estat gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament i Guiametans per l’Ateneu.

En acabar la projecció hi haurà un tast de vins dels cellers del municipi adscrits a la DO Montsant, entitat també molt implicada en l’organització del Most Festival al Priorat.

La 4a edició del Most al Priorat arrenca avui dimecres amb la presentació del festival a la Biblioteca Salvador Estrem i Fa de Falset i fins diumenge ha previst sessions, a banda dels Guiamets, a Falset, Cornudella, La Figuera, Ulldemolins, Bellmunt i la Vilella Alta. Podeu consultar tot el programa del Most al Priorat a http://www.mostfestival.cat/programa/