L'Ajuntament dels Guiamets aprova una moció per demanar l’amnistia per a les persones preses polítiques catalanes i en defensa del dret a l’autodeterminació.

15/10/2019

L’Ajuntament dels Guiamets va aprovar per unanimitat aquest dilluns en una sessió extraordinària i d’urgència una moció per demanar l’amnistia per a les persones preses polítiques catalanes i en defensa del dret a l’autodeterminació.

Els sis regidors de l’equip de govern de la CUP-Amunt  van ratificar aquesta moció que entre d’altres reclama “la llibertat immediata tots els presos i preses polítiques i exigir l’amnistia de tots ells, i de tots els exiliats i exiliades” i mostra el seu compromís polític amb el dret a l’autodeterminació. Un dret que diu “és fonamental i està recollit en tractats internacionals com la Carta de les Nacions Unides i el Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics, signats també per l’Estat espanyol”.

La moció també es reafirma en el caràcter pacífic i no violent del moviment independentista català i exigeix al govern de l’Estat espanyol que “respecti la legitimitat el dret de les persones escollides democràticament a les diferents institucions catalanes, així com les decisions i acords que se’n derivin, com a màxima expressió de la sobirania popular”.

Finalment, la moció també vol mostrar l’adhesió de l’Ajuntament dels Guiamets a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Tribunal Suprem, tant a nivell nacional com internacional i “convida la ciutadania a participar en totes les lluites compartides i pacífiques a favor dels drets i les llibertats”.

Un cop acabat el ple, va tenir lloc una concentració a les portes de la casa de la vila per manifestar el rebuig del poble a la sentència del judici de l’1 d’octubre.