Comunicat de l’Ajuntament dels Guiamets en motiu de la mort de Neus Català i Pallejà

16/04/2019

“L’única mort que em preocupa és la de la memòria.”

neus català

Ahir, 13 d’abril, va morir als Guiamets Neus Català i Pallejà, sens dubte la persona més transcendental de la història del nostre poble.

Des de l’Ajuntament, creient recollir el sentiment de tot el poble, lamentem profundament la seva mort, i per aquest motiu s’han decretat tres dies de dol oficial.

La Neus va representar uns valors als quals cal mantenir-se fidels: la lluita contra el feixisme, la solidaritat i el feminisme. Aquests valors no poden menystenir-se i, si recordem la Neus, els hem de tenir presents.

La Neus ha mort dolçament envoltada de les persones que l’estimaven, als 103 anys i al seu poble. Fins i tot en la seva mort ha vençut aquells que ja fa molts anys la volien morta.

Les guiametanes i els guiametans tenim el convenciment que la vida de la Neus ens ha de servir d’exemple i referència, tant en la lluita contra el feixisme, com en la supervivència a la barbàrie nazi o en la lluita per fer visibles aquelles dones que també havien patit l’horror dels camps de la mort, les quals ningú recordava.

La Neus sempre deia, allà on anava, que era dels Guiamets, i ho va plasmar amb la frase que presideix la seva escultura al poble: “Porto terra dels Guiamets a les sabates.”

Des de l’Ajuntament acompanyem la família en aquests moments de dolor i ens posem a la seva disposició per tot allò que els convingui.

Amb la promesa de mantenir-nos fidels a la seva memòria i de tenir presents els valors que la Neus ha representat, li desitgem que descansi en pau.

Els Guiamets, 14 d’abril de 2019